Nyt Tuneudvalg skal rådgive politikerne

Tuneudvalget skal være byrådets sparringspartner i sager, der handler om Tune.

Nyt Tuneudvalg skal rådgive politikerne

Greves politikere nedsætter rådgivende udvalg med Tuneborgere.

I den kommende tid skal Greve Byråd drøfte og beslutte flere store emner, som handler om Tune. Derfor har politikerne besluttet at nedsætte et rådgivende udvalg med syv Tuneborgere.

“Tune er jo kendt for et stort lokalt engagement, og det vil vi gerne bakke op om. Tuneudvalget skal være byrådets sparringspartner i alle lokale sager. Og jeg glæder mig meget til samarbejdet”, siger Marc Genning, formand for Plan- og Udviklingsudvalget, som bliver Tuneudvalgets nærmeste samarbejdspartner.

Mange emner på dagsordenen
Tuneudvalget skal blandt andet drøfte rammerne for Tune Skole, en revideret fingerplan og planerne om byggeri af plejecenter samt den videre proces for helhedsplan for Tune Centret. Men andre emner kan også komme op, siger Marc Genning.

“Tuneudvalget har fingeren på byens puls, og derfor kan de også tage emner op, som de synes er relevante”, siger han.

Tuneudvalget
Tuneudvalgets medlemmer er Hugo Grand Petersen, Anne-Lise Bay Jacobsen, Judi Jørgensen, Flemming Sander, Pauli Christensen, Sven Edelmann og Dorte Friis Vigh.

Tungeudvalget virker frem til 29. februar 2020, og udvalget er rådgivende.

Se den originale nyhed fra Greve Kommune