11 millioner kroner til veje, broer og beplantning

Penge til vedligeholdelse af blandt andet veje er nu fordelt.

11 millioner kroner til veje, broer og beplantning

Kommunens budget til vedligeholdelse af veje og landskab i 2020 er nu fordelt.

Byrådet har på årets sidste byrådsmøde besluttet, hvordan Greve Kommune skal bruge pengene til vedligeholdelse af veje og landskab til næste år. Det drejer sig i alt om 11 millioner kroner, og de skal bruges til alt fra at renovere broer og til at lappe huller i asfalten.

”Vi vil bruge flest penge på at vedligeholde vores veje, da vejenes kvalitet er afgørende for, at vores borgere kan komme sikkert og trygt rundt i kommunen. Men når det er sagt, så kommer vi ret bredt omkring med de 11 millioner kroner”, siger formand for Teknik- og Miljøudvalget, Mortan Martinsson.

Mange områder at bruge penge på
Greve Kommune har omkring 230 kilometer offentlig vej og omkring 100 broer og tunneller, som kommunen har ansvaret for. Derudover kommer fortove, trafiksikkerhedsprojekter og belægning på kommunens ejendomme.

”Med fordelingen får vi både plads til forbedringer på trafiksikkerheden og vores veje, og endelig håber vi at komme i mål med at få indhentet et efterslæb på udearealerne på kommunens ejendomme”, siger Mortan Martinsson.

Udover ovennævnte områder vil kommunen til næste år også bruge penge på at udskifte vejtræer samt skabe mulighed for anlæg af depotpladser til strandrensning.

De vigtigste tal:

• Veje, fortove, broer og tunneller: 6,2 millioner kroner