Så sætter Sønderborg Kommune gang i tour-festen

Alle er inviteret med til åbningsfesten for 100-dages programmet i Sønderborg Kommune, som finder sted i Multikulturhuset onsdag den 23. marts fra klokken 16 til 17.30. Her sættes gang i tour forfesten med et hav af aktiviteter, opvisninger, smagsprøver og meget andet, der viser, hvordan Sønderborg Kommune varmer op til Tour de France.

Kan du heller ikke vente til Tour de France kommer til Sønderborg den 3. juli? Fortvivl ej, for tour forfesten går i gang onsdag den 23. marts med en officiel åbningsfest, der markerer, at nu er der kun 100 dage til, at verdens største cykelløb gæster Sønderborg Kommune den 3. juli.

Åbningsfesten finder sted onsdag den 23. marts fra klokken 16 til 17.30 både indendørs og udendørs ved Multikulturhuset, og alle interesserede er velkomne for at være med til at starte den gule folkefest. Her vil der være et udpluk af smagsprøver fra 100-dages programmet med BMX-show, musik, sang og dans, cykelentusiaster samt kage og saft.

Det er med udpluk af de aktiviteter, man kan møde i 100-dages programmet: Det er Tour de Syd, Tour de Nordals, På Cykel til Oldtiden, Sønderborg Forårs Tour, Adventure Racet “1 dag i gult”, Vi cykler til arbejde, BørneTour, Alliance Française i Sønderborg, Team Rynkeby, MBT-klubben med flere til åbningsfesten. Det hele bindes sammen af vejrvært fra DR TV, Anders Brandt.

Første viceborgmester Stephan Kleinschmidt byder på kommunens vegne velkommen den 23. marts, og han glæder sig til åbningsfesten for 100-dages programmet.

– Nu sætter vi gang i den gule folkefest i Sønderborg Kommune, der løber frem til den 3. juli. 100-dages programmet har en enorm bredde af indhold, men er samtidig også spredt godt ud i hele kommunen. En del af den bredde præsenterer vi ved åbningsfesten, hvor der er plads til alle, uanset om man er hardcore Tour de France fan, cykelinteresseret eller bare interesseret i gode, lokale oplevelser de næste 100 dage. Jeg glæder mig enormt over alle de arrangementer, som borgere, foreninger, institutioner med flere har planlagt, for det viser, at vi i fællesskab varmer op til Tour de France, siger han.

Kontaktinformation:

Stephan Kleinschmidt