Sønderborg Kommune har nu prækvalificeret fem entreprenører til den videre udbudsproces i forbindelse med Logistik- og Servicecenteret, der skal bygges på Ingolf Nielsens Vej. Følgende fem totalentreprenører kan byde på opførelsen af Logistik- og Servicecenteret: BASE Erhverv – Horsens CC Contractor – Herning Jørgen Friis Poulsen – Herning Ommen & Chr. Johansen – Rødekro Sønderborg Ingeniør og byggeforretning – Sønderborg Kontrakten om opførelsen af Logistik- og Servicecenteret forventes underskrevet inden nytår efter endt udbudsproces. Logistik- og Servicecenteret kommer til at huse syv forskellige afdelinger med i alt cirka 200 medarbejdere. Det drejer sig om Vej og Park, Vintertjenesten, Brand & Redning, Service & Ejendomme, Hjælpemiddeldepotet, Rådhusservice og Transportkontoret. Formålet med det nye center er at opnå en optimeret drift og synergi i opgaveløsningen, som giver et økonomisk rationale. Det drejer sig blandt andet om optimering af administrative opgaver, bygningsdrift, fælles indkøb og maskinudnyttelse og optimering af diverse vagtordninger. Fakta: Tidsplan: Kontrakten om opførelsen af Logistik- og Servicecenteret med totalentreprenør forventes underskrevet den 29. december 2020. Første spadestik forventes medio 2021, og planen er, at indflytning i centeret kan ske ultimo 2022. Følgende afdelinger skal bo i Logistik- og Servicecenteret: Vej og Park Vintertjenesten Brand & Redning Service & Ejendomme Hjælpemiddeldepotet Rådhusservice Transportkontoret
|