Formålet med prisindhentningen er at danne et grundlag for kommunens bevilling af tilskud til diabeteshjælpemidler i henhold til servicelovens § 112, stk. 3, sidste punkt.
Priserne fra den aktør, der har afgivet tilbuddet med den samlet set laveste pris, vil blive brugt som beregningsgrundlag for bevillingen af støtte til diabeteshjælpemidler i en 2-årig periode. Ved indlevering af pristilbud forpligter aktøren sig til at sælge hjælpemidlet til kommunens borgere til den tilbudte pris i tilbudsperioden (2 år).
Som følge af reglerne i fritvalgsordningen i servicelovens § 112, er ingen leverandører garanteret et minimumssalg af produkter til borgere.
For at få tilsendt prisindhentningsmaterialet skal du tilkendegive din interesse i en e-mail til hmc-indkoeb@kk.dk. Mailen skal bære emnetitlen ”Prisindhentning på diabeteshjælpemidler – interesse” og indeholde firmanavn, kontaktperson, samt kontaktdetaljer.