Den første psykolog flytter ind på sundhedshuset | Nyheder

Fredericia Sundhedshus fik sig en ekstra julegave i år, da den første psykolog meldte sig på sundhedshusets bane. Magdalena Riis har drevet klinik i Kolding og Haderslev. Men da der blev slået et ydernummer til en psykolog op i Fredericia, søgte Magdalena ydernummeret ved regionen og var heldig at få det. For at finde det helt rigtige sted til sin klinik, tog Magdalena kontakt til sundhedshuset.

”Vi har længe vist, at vi mangler psykologer på Fredericia Sundhedshus, og det har været et ønske at få enkelte privatpraktiserende psykologer til at bosætter sig i sundhedshuset. Nu har vi sat gode og egnede lokaler til psykologer i stand, og derfor er vi særlig glade for, at det er lykkes at få Magdalena Riis ind som en del af Fredericia Sundhedshus. Vi har manglet behandlingstilbud for voksne borgere som Magdalenas, men det har vi nu” siger Susanne Eilersen, formand for Sundhedsudvalget.

Magdalena kender Fredericia Kommune godt, da hun tidligere har arbejdet i kommunen og har allerede mange samarbejdspartnere. Magdalena står for høj psykologfaglighed og løser opgaver relateret til både børn, unge, voksne og familier. Hun glæder sig til at være en del af et travlt hus, med høj tværfaglighed samt udvikling.

”Det at få klinik i Fredericia er som at komme hjem igen, og jeg er meget begejstret over den gode stemning der er, når man træder ind i sundhedshuset. Det er spænende at være en del af den proces og udvikling sundhedshuset undergår for tiden. Både når det gælder fysiske ændringer og forskønnelser af selve sundhedshusets bygning og udviklingen af samarbejdet internt i huset, – både fagligt og kollegialt”, siger Magdalena Riis.

Magdalena Riis får til en start lokaler på stuen i D bygningen overfor varmtvandsbassinet, men til sommer flytter hun op på 1. sal i samme bygning.

Magdalena bliver en del af et stærkt tværfagligt team og får mange naturlige faglige samarbejdspartner på sundhedshuset som f.eks. de privatpraktiserende læger, TUBA, sundhedshus-præsten og mange flere.

Se den originale nyhed fra Fredericia Kommune