Nyt IT-system til ydelsesafdelingen i Svendborg Kommune

Pressemeddelelse

Et nyt IT-system skal gøre det nemmere for Ydelsesafdelingen i Svendborg Kommune at udbetale ydelser til borgerne.

Det nye landsdækkende IT-system, der skal erstatte det nuværende udbetalingssystem for kontanthjælp, uddannelseshjælp, ressourceforløbsydelse, enkeltydelser, revalideringsydelse, fleksjob, jobafklaringsydelse og andre ydelser, skal være klar den 10. maj.

–                I Ydelsesafdelingen gør vi vores bedste for at implementeringen foregår uden negative konsekvenser for byens borgere og arbejdsgivere. Det kan dog give nogle udfordringer, når systemet skal implementeres. Vi har for eksempel ikke adgang til det nye system i perioden 10. maj til 21. maj, fortæller Masoum Moradi, ydelseschef i Svendborg Kommune.

Det er bedst for både svendborgensere og Ydelsesafdelingen, at de ansatte i Ydelsesafdelingen bruger tid og ressourcer på en god implementering af det nye system. Det betyder, at Ydelsesafdelingen i perioden 10. maj til 31. maj i mindre grad være til rådighed for kommunikation med borgere og arbejdsgivere.

Det vil fortsat være muligt for borgere og arbejdsgivere at ringe til Svendborg Kommunes hovednummer 6223 3000. Opkaldene vil blive besvaret af medarbejdere i Borgerservice, der ikke er specialister på ydelsesområdet. De kan derfor kun i begrænset omfang besvare henvendelser.

–                Vi håber på, at borgere modtager deres ydelser mandag den 31. maj. Ved eventuelt systemsvigt vil vi derfor tage alternative metoder i brug. Du er, som borger og arbejdsgiver, velkommen til at skrive til os på kontanthjaelp@svendborg.dk, hvis du opfylder kriterierne for at modtage en ydelse og mod forventning ikke har modtaget ydelsen til rette tid, siger Masoum Moradi

Yderligere information: Masoum Moradi tlf.: 21 79 47 33

Se den originale nyhed fra Svendborg Kommune

Læs nyheder fra kommunerne

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to Top