Sønderborg Kommune har ansat ny borgerrådgiver

Den nye Borgerrådgiver i Sønderborg Kommune hedder Maria Eline Bonefeld, og hun begynder i jobbet den 1. juni 2021.
 
– Med ansættelsen af Maria har Sønderborg Kommune fået en Borgerrådgiver, der har en bred erfaring og kendskab til at arbejde med borgere samt den kommunale verden. Hun har et indgående kendskab til arbejdet med mennesker og kender til de udfordringer, som man som borger kan støde på, når man fx modtager en afgørelse, som man ikke er enig i. Hun har via sine tidligere job været vant til at skulle formidle afgørelser på en let forståelig måde, og det er en styrke i rollen som Borgerrådgiver, siger Pernille Svindt Lentfer, der er chef for Byrådssekretariatet. 

Maria Eline Bonefeld er uddannet Socialrådgiver, og hun har tidligere bl.a. været ansat ved Sønderborg Kommune, Rehabiliteringscenter for torturofre (RCT) og Guide2Know.
 
Borgerrådgiverens opgave er blandt andet at hjælpe borgere og virksomheder med at forstå afgørelser fra kommunen, finde vej i den kommunale organisation, finde vej i klagesystemet og skabe dialog mellem borger og kommune.

Maria Eline Bonefeld glæder sig til rollen som rådgiver for borgerne i Sønderborg Kommune.

– Den vigtigste opgave for mig som Borgerrådgiver bliver at være den dør, hvor borgere i Sønderborg Kommune oplever sig set, hørt og forstået, og det glæder jeg mig utrolig meget til. Samtidig ser jeg frem til at skulle arbejde med hele den kommunale organisation. Jeg er sikker på, at mit store kendskab til de kommunale opgaver gør mig til en konstruktiv sparringspartner for forvaltningerne, så vi hele tiden kan forbedre den kommunale service, siger hun.

Maria Eline Bonefeld er 44 år, mor til 3 og bor i Sønderborg Kommune.
 
Stillingen som Borgerrådgiver har været vakant siden sommeren 2020, hvor den daværende Borgerrådgiver fik nyt job.
 
Hvad er en Borgerrådgiver:
Borgerrådgiveren kan hjælpe borgere, brugere og virksomheder med:
at forstå afgørelser fra kommunen
at forstå breve og mails fra kommunen
at finde vej i den kommunale organisation
at finde vej i klagesystemet
at behandle klager over kommunens sagsbehandlingstid, personalets optræden, m.m.
at skabe dialog mellem borger og kommune.
 
Borgerrådgiveren kan hverken ændre en konkret afgørelse eller tage stilling til det faglige indhold i en beslutning. Her skal du fortsat gå igennem det etablerede klagesystem.
 
Alle borgere, brugere og virksomheder i Sønderborg Kommune kan rette henvendelse til Borgerrådgiveren.

Det er gratis at bruge Borgerrådgiveren.
 
Læs mere her: https://sonderborgkommune.dk/soenderborg-kommune/hvad-er-en-borgerraadgiver
 

Se den originale nyhed fra Sønderborg Kommune

Læs nyheder fra kommunerne

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll til toppen