Torsdag den 14. september gik Silkeborg Kommunes nye bookingløsning ”Fritidsportalen” i luften.
Du kan booke mange forskellige faciliteter og arealer
Der er allerede nu mange lokaler, arealer og andre faciliteter tilgængelige i Fritidsportalen og i løbet af efteråret og vinteren, vil der komme endnu flere – blandt andet søer, skove, skolelokaler osv.
Til dig som bruger af Fritidsportalen
Du kan oprette dig som bruger af Fritidsportalen uanset, om du repræsenterer en forening, en virksomhed, en kommunal institution eller privatperson.
Du skal dog være opmærksom på, at du ikke nødvendigvis har adgang til at booke alle faciliteter, selvom du er oprettet som bruger. Visse faciliteter kræver særlige rettigheder at kunne låne eller leje. F.eks. er det kun godkendte folkeoplysende foreninger, der kan booke kunstgræsbaner og kun studerende, der kan få adgang til bibliotekernes studierum.
Du finder Fritidsportalen her: fritidsportalen.silkeborg.dk
Er du tidligere bruger af Planbook?
Hvis du er oprettet som bruger i vores gamle bookingsystem, Planbook, er dine brugeroplysninger blevet konverteret med over i Fritidsportalen.
Den 14. september sender vi dig en mail med dit brugernavn og kodeord, og med det kan du derefter logge ind og begynde at bruge Fritidsportalen. Hvis du var bruger af Planbook, behøver du altså ikke at oprette dig som ny bruger af Fritidsportalen.
Hvis du allerede har booket faciliteter eller arealer i Planbook, er dine bookinger også blevet konverteret med over i Fritidsportalen.
Vi anbefaler, at du logger ind i Fritidsportalen og tjekker oversigten over dine bookinger igennem, så vi kan rette op på det hurtigst muligt, hvis der skulle være sket en konverteringsfejl.
Har du brug for hjælp?
Hvis du har brug for hjælp til at komme i gang med at bruge Fritidsportalen, har vi følgende tilbud til dig:
- Du kan komme til infoaften, hvor vi præsenterer Fritidsportalen.
- Du kan komme til en af vores spørgesessions, hvor vi hjælper dig på vej.
- Du kan benytte dig af vores trin-for-trin vejledninger.
- Du kan kontakte os, når du sidder ved din computer og blive guidet af os.
Vi uddyber de enkelte muligheder herunder, så du kan vælge den, der passer til dine behov.
Infoaften:
Vi har valgt at holde en infoaften en uge efter, vi er gået i luften med det nye bookingsystem, så du selv har mulighed for at afprøve og snuse lidt til systemet forinden.
På infoaftenen vil vi lave en fællespræsentation af løsningen på en storskærm, og der vil ikke være meget tid til spørgsmål.
Infoaftenen er den onsdag den 20. september 2017, kl. 18.30-20.30.
Det foregår på Silkeborg Medborgerhus i Sal A på adressen Bindslevs Plads 5, 8600 Silkeborg.
Winkas A/S, som leverer løsningen Fritidsportalen, deltager også og vil afslutningsvis præsentere foreningssystemet WinKas Air.
Du er velkommen uanset, om du repræsenterer en forening, en virksomhed, en kommunal institution, eller du er privatperson.
Spørgesessioner:
Der er ikke planlagt nogen præsentation af Fritidsportalen til spørgesessionerne, men hvis du har ekstra brug for hjælp, efter du har set løsningen – f.eks. på vores infoaften eller derhjemme – er du velkommen til at komme til vores spørgesessioner på Silkeborg Medborgerhus. Medarbejdere fra Kultur-og Borgerserviceafdelingen samt Silkeborg Medborgerhus deltager alle dage og kan hjælpe dig, lige netop der, hvor du har brug for det.
Tid og sted for spørgesessioner i Silkeborg Medborgerhus:
- Den 2. oktober 2017 fra kl. 8-12 i Sal B og Sal D
- Den 4. oktober 2017 fra kl. 17-20 i Lokale 1 og Sal C
- Den 10. oktober 2017 fra kl. 17-20 i Lokale 1 og Sal B
- Den 12. oktober 2017 fra kl. 8-12 i Sal B og Sal D
Hvis du gerne vil deltage i en spørgesession, skal du medbringe din egen bærbare computer.
Du er velkommen uanset, om du repræsenterer en forening, en virksomhed, en kommunal institution, eller du er privatperson.
Trin-for-trin vejledninger:
På Fritidsportalen finder du en vejledning, der trin for trin guider dig gennem din booking.
Vejledning til Fritidsportalen
Du finder også vejledninger i, hvordan du opretter dig som bruger af Fritidsportalen, og hvordan du finder en oversigt over dine bookinger.
Kontakt os, når du sidder ved din computer:
Hvis du har brug for hjælp til at gennemføre din booking, brugeroprettelse eller andet, så ring til os, mens du sidder ved computeren, så vi kan guide dig igennem det over telefonen.
Du skal kontakte det sted, der står for udlån/udleje af den facilitet, du ønsker at bruge. Find den rigtige medarbejder på vores kontaktside i Fritidsportalen:
Vi ønsker dig god fornøjelse med at bruge Fritidsportalen.