Flere penge til at øge folkeskoleelevers forståelse af teknologi

Undervisningsprojektet FabLab får 22 millioner kroner af A. P. Møller-fond.

FabLab-samarbejdet har til formål at øge teknologiforståelsen hos folkeskoleelever gennem design og fabrikation. Pengene skal deles mellem Vejle, Kolding, Middelfart og Silkeborg Kommune, hvor mindst 13.500 elever vil få glæde af indsatsen i perioden 2020-24.

 

– Vi skal sikre, at vores børn og unge bliver kompetente til at leve, uddanne sig og arbejde i en stadig mere digitalisereret verden. Derfor skal eleverne i folkeskolen lære at beherske de teknologier, som omgiver os, så de ikke bliver passive forbrugere af teknologi, men aktive producenter og skabere af og med teknologi, siger Hanne Voldborg Andersen, koordinator for Fablab-samarbejdet.

 

  Gennem FabLab giver vi børn og unge mulighed for at udvikle teknologiforståelse, konkrete praktiske færdigheder og faglige kompetencer i mangfoldige læringsmiljøer, fortæller Søren Kristensen, Børne- og Ungeudvalgsformand i Silkeborg Kommune.

 

Donationen fra A. P. Møller Fonden skal bruges til at udvikle en uddannelse for lærere og pædagoger, som kan tilbydes fra august 2020. Der vil blive uddannet et stort antal lærere og pædagoger, som efterfølgende skal være med til at uddanne egne kolleger gennem professionelle læringsfællesskaber.

Se den originale nyhed fra Silkeborg Kommune

Læs nyheder fra kommunerne

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to Top