Christian 8.s Vej udvidet fra to til fire spor

Der er blevet bedre plads på Christian 8.s Vej, og en ny busbane giver busserne mindre ventetid.

Silkeborg Kommune har netop udvidet Christian 8.s Vej fra to til fire spor på strækningen mellem Zeltnersvej og Christian 8.s vej. Udvidelsen er den anden af fem etaper, der skal få trafikken til at glide bedre i midtbyen.

Ved Søndertorv bliver den højre vognbane til en busbane, som skal give busserne mindre ventetid i myldretiden. Ved lyskrydset ved meny fungerer signalet sådan, at busserne får lov at køre først frem for grønt, når de holder i busbanen.

Nyt Lyskryds ved Zeltnersvej
Ved Zeltnersvej og Fredensgade er der dukket et nyt lyskryds op, så trafikken vil glide bedre omkring Åhavevej-kvarteret. Her kan trafikanter fremover komme ind og ud både fra højre og venstre.

Lyskrydset ved Fredensgade bevares, så bilister fortsat kan køre mod Nord af Christian 8.s Vej.

Fem etaper
Udvidelsen af Christian 8.s vej er anden etape ud af fem, der skal gøre det nemmere at komme i bil til og fra Silkeborg. Første etape var Borgergade, der blev færdig i 2015. Næste etape er Viborgbroen og senere kommer turen til Christian 8. Vej[fra krydset ved Drewsensvej til Lyngbyvej] og Søtorvet.

Se den originale nyhed fra Silkeborg Kommune