Byggeriet af Papirtårnet kan gå i gang

Silkeborg Kommune har bevilget de nødvendige dispensationer til, at byggeriet af Papirtårnet og et nyt p-hus på Papirfabrikken kan gå i gang. Fra 2020 kan Silkeborg se frem til en helt ny beboelsesejendom, der med sine 70 meter bliver Midtjyllands højeste.

Papirtårnet er nyeste skud på stammen af projekter fra Aberdeen Asset Management. Det var ikke tilfældigt, at kapitalforvalteren valgte at kigge uden for Københavns grænser for at finde deres næste attraktive udviklingsprojekt.

Silkeborg har alt hvad ejendomsudviklere kigger efter

”Silkeborg har alt det, som vi kigger efter som ejedomsudviklere. Her er smuk natur, et levende byliv og god infrastruktur. Særligt den nye motorvej betyder meget, da det skaber meget bedre muligheder for pendlere. Desuden har Silkeborg en stor base af mennesker med mulighed for og lyst til at flytte ind i et unikt kvalitetsbyggeri som Papirtårnet,” siger Michael Schumann fra Aberdeen Asset Management.

Papirtårnet, der er tegnet af Årstiderne Arkitekter, bliver i alt 11.380 m2 fordelt på 23 etager. Den 70 meter høje bygning vil primært bestå af lyse lejligheder i varierende størrelse. Alle med private altaner og en fantastisk udsigt over Silkeborg by og Søhøjlandet. Derudover vil huset rumme cirka 1.000 m2 erhvervslokaler og en P-kælder.
Beboelsesejendommen bliver Midtjyllands højeste.

”Et andet afgørende parameter for at investere i en by som Silkeborg er selvfølgelig, at vi har mødt en kommune, der understøtter udviklingen og arbejder positivt for at få tingene til at lykkes i projektet” siger Michael Schumann.

Byggeriet af det nye p-hus forventes allerede at begynde til efteråret. I første halvår af 2018 forventes Aberdeen Asset Management at gå i gang med byggeriet af Papirtårnet, der ventes at kunne stå færdig 1. januar 2020.

Yderligere information:

Fund Manager Michael Schumann, Aberdeen Asset Management