Julemarkedet i den gamle Kongeby Nyborg aflyses

På grund af den aktuelle COVID-19 situation er julemarkedet i den gamle Kongeby Nyborg 2020 aflyst.

Det planlagte julemarked, første og anden weekend i december, har til formål at skabe en stor fælles social oplevelse for både voksne og børn, hvilket jo desværre ikke er en mulighed pga. Corona.

– Afholdelse af store sociale arrangementer er naturligvis et problem i disse Corona-tider, og vi ser os derfor nødsaget til at aflyse julemarkedet i år, da vi ikke kan stå inde for det sikkerhedsmæssige aspekt af arrangementet i forhold til Corona, siger borgmester Kenneth Muhs.

– På trods af aflysningen af selve julemarkedet vil vi stadig forsøge at skabe julestemning med små hygge indslag rundt omkring i byens gader de to første weekender i december. Samtidig er vi så heldige, at TV2’s julekalender ’Juleønsket’ fra 2015, der er optaget i Nyborg, genudsendes i år. I hele december vil det derfor være muligt at besøge Færgegrillen på Torvet i Nyborg og se udstillingen om ’Juleønsket’ på Nyborg Bibliotek, udtaler Peter Wagner Mollerup, formand for Erhvervs- og Udviklingsudvalget.

Vi glæder os til at byde jer alle sammen velkommen til julemarked i den gamle Kongeby igen i 2021.

For yderligere oplysninger, kontakt

Kenneth Muhs, borgmester, tlf. 6333 7101, mobil: 2159 9966.

Peter Wagner Mollerup, formand for Erhvervs- og Udviklingsudvalget, tlf. 6468 7898, mobil: 2040 6079.

Se den originale nyhed fra Nyborg Kommune