CORONA HOTLINE – Nyborg Kommune

Har du spørgsmål om Covid-19 eller behov for råd og vejledning, kan du kontakte kommunens corona-hotline på tlf. 6333 7030.

Hotline betjenes af sygeplejersker og har åben på alle hverdage kl. 9-15.

OBS! I dagene mellem jul og nytår kan hotlinen kontaktes 28., 29. og 30. december 2020.
Hotlinen er åben for spørgsmål igen fra 4. januar 2021.

Vi henviser desuden til hjemmesiden: coronasmitte.dk, hvor myndigheder har samlet alle informationer om coronavirus/COVID-19 ligesom der kan findes svar på de hyppigst stillede spørgsmål.

www.coronasmitte.dk

Det er tillige muligt at kontakte myndighedernes fælles hotline på tlf. 7020 0233.

Vi anbefaler desuden, at du downloader app´en smittestop.dk for mulig smittesporing.

www.smittestop.dk

FAQ

Vores corona-hotline får rigtig mange henvendelser omkring test, svar på test, testcentre m.v.

Find nogle af svarene her:

Skal du testes?

Bestil tid til test

Oversigt over mobile testcentre

Find dit prøvesvar på Sundhed.dk

Hvis du har problemer med bestilling af tid, på grund fx manglende NemID, kan du kontakte Region Syddanmark på tlf. 9944 0717 på hverdage kl. 9-15.

OBS! Det er Region Syddanmark, der har ansvaret for alle testcentre på Fyn – også det vi har på adressen Grejsdalen i Nyborg. Såfremt Grejsdalen ikke kommer frem på coronaprover.dk, når du skal bestille en tid til test, så skyldes det, at der ikke er flere ledige tider. Region Syddanmark forklarer, at de tider, der har været tilgængelige, så allerede er booket, men at de kommer til at øge kapaciteten, så der fremover bliver flere tider. Vær opmærksom på, at du kun kan booke cirka en uge frem i tid. Der bliver løbende åbnet for nye dage.

Se den originale nyhed fra Nyborg Kommune