Salg af genstande og materialer til genbrug fra Bispeengen Genbrugsstation

Salget sker i større mængder og som engrossalg. Der er ikke mulighed for at købe fx enkelte stykker tøj, et gulvtæppe mv.

Salget gælder for perioden fra den 12. juli 2022 til 31. december 2022.

Du kan købe disse typer genstande/materialer:

  1. Garn, samt garn- og sytilbehør,
  2. Rammer, spejle, billeder, malerier, tryk/print og fotografier,
  3. Legetøj,
  4. Krukker, urtepotter, fade, skåle og vaser o.l. i ler, keramik, glas, plast og metal,
  5. Drikkeglas og bestik, samt kopper, tallerkner, fade, skåle og vaser i porcelæn,
  6. Spisebordsstole og kontorstole
  7. Sofaborde, mindre borde og separate bordplader
  8. Små kommoder, små reoler og anden opbevaring (eks. ølkasser, plastkasser og bedrollers)
  9. Bøger,
  10. Sportsudstyr (ikke f.eks. løbebånd eller andre store effekter)
  11. Værktøj, ikke elektrisk,
  12. DVD’er, CD’er, vinyler og PS/PC spil, VHS/videofilm,
  13. Rejseudstyr og friluftsudstyr uden indhold (kufferter, rejsetasker, telte, vandreudstyr)
  14. Instrumenter – ikke elektriske,
  15. Årstidens pynt (jule-, påske-, halloweenpynt o.l.)

Personalet på Bispeengen Genbrugsstation arbejder sammen med de borgere og erhverv, der afleverer til genbrug, for at få udsorteret så meget, som muligt i de ovennævnte kategorier.

Tingene, der bliver afleveret, bliver sat i bure, hvorfra køberne selv skal afhente dem mindst to gange om ugen.

Dette skal du huske i dit tilbud

Tilbud skal indeholde følgende:

  • Nummer og titel på den genstand, du byder på (fx ”1. Garn- og sytilbehør”)
  • Den kilopris du tilbyder at betale for den pågældende genstand (f.eks. 10 kr. pr. kg).
  • Mindsteprisen pr. kg er 3 kr. eksklusive moms.
  • Købet er momspligtigt, hvorfor der bliver lagt moms på.
  • Den periode du ønsker, at aftalen skal vare i forhold til opstart den 12. juli 2022 (mindst 30 dage, maksimalt 180 dage).
  • Dit/virksomhedens navn, adresse og evt. CVR-nummer.

Tilbud kan indeholde:

  • Begrænsning i de mængder, du samlet ønsker at aftage (det kan være, at du ønsker at købe fx op til 500 kg af den pågældende type genstande/materialer).
  • Mindstekøbet er 100 kg.

Sådan vælges vinderne af udbuddet

Kriterier for vurdering af tilbud:

  • Københavns Kommune vælger det tilbud med den højeste pris. Dvs. hvis vi modtager 2 tilbud på ”1. Garn- og sytilbehør” på fx 3 og 4 kr., vil det være den part, der har budt 4 kr. pr. kilo, der får retten til genstanden/materialet.

Valg af køber:

  • Du vinder retten til den type genstand/materiale, som du byder på, hvis du giver det højeste bud. Du vil i så fald modtage besked hurtigst muligt efter fristen for tilbud.
  • Dit bud gælder kun for den periode, som du har givet tilbud på.

Købsbetingelser

  • Køberen af hver type genstand/materiale vil være forpligtet til at betale for alt, der er indleveret i kategorien, og vil ikke have mulighed for at sortere i de genstande/materialer, der er samlet sammen (udover fejlsorterede emner, f.eks. hvis der er sportsudstyr blandet i porcelæn, vaser og keramik). Interesserede købere bør tage højde for dette i den pris, de afgiver.
  • Alle genstande og materialer afleveret til genbrug af borgere og virksomheder er brugte. Der gælder normale handelsbetingelser.
  • Køberen skal afhente sin(e) genstande/materialer mindst to gange om ugen, da der ikke er meget lagerplads, og der forventes store mængder. Hvis det viser sig, at mængderne er mindre end forventet, kan der aftales en sjældnere afhentning.
  • Afhentning skal ske inden for genbrugsstationens åbningstid, dog tidligst 30 minutter efter åbning og senest 30 minutter før genbrugsstationen lukker.
  • Hvis der i kontraktperioden stilles krav fra nationalt hold om en anden type genbrugsordning fra genbrugsstationerne end den eksisterende, kan kommunerne være forpligtede til at afbryde samarbejdet om salg af genstande og materialer til genbrug i utide. Dette vil blive varslet så tidligt som muligt.

Spørgsmål og deadline:

Offentliggjort: 27. juni 2022

Frist for modtagelse af tilbud: 11. juli 2022

Første afhentning af genstande og materialer: 18. juli 2022

Skriv til projektleder Kennet Petersen på kepete@kk.dk, Teknik- og Miljøforvaltningen senest den 8. juli 2022, hvis du har spørgsmål. Tilbud sendes til samme person.

Se den originale nyhed fra Københavns Kommune

Læs nyheder fra kommunerne

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to Top