Tidsbestilling i Borgerservice er en succes
Borgerne i Greve Kommune er glade for den korte ventetid, som indførelsen af tidsbestilling i Borgerservice har medført.
Der er ikke længere lange køer foran Borgerservice i Greve Kommune. Tværtimod har borgerne det sidste halve år oplevet korte ventetider og bedre betjening efter indførelsen af tidsbestilling. Det viser en undersøgelse, som Borgerservice har lavet.
Før indførelsen af tidsbestilling var den gennemsnitlige ventetid i Borgerservice på 23 minutter. Nu er ventetiden reduceret til 12 minutter om mandagen, som er den eneste dag, hvor man stadig kan møde op uden tidsbestilling. Borgere, som bestiller en tid, kommer normalt til 3 minutter før deres tid, og de oplever dermed ikke nogen ventetid.
”Jeg tror, vi alle kan blive enige om, at tid er dyrebar. Derfor er jeg naturligvis glad for, at vores borgere sparer en masse tid, som de kan bruge på noget, de hellere vil”, siger borgmester Pernille Beckmann.
Udover den korte ventetid og den bedre betjening har tidsbestillingen betydet, at flere borgere begynder at betjene sig selv hjemmefra. Helt konkret er antallet af personlige henvendelser i Borgerservice faldet med 19 procent i perioden marts til juli sammenlignet med samme periode sidste år.
Borgerservice indførte den 1. marts 2017 obligatorisk tidsbestilling hver tirsdag, onsdag og torsdag. Åbningstiderne er desuden blevet udvidet med morgenåbent kl. 7:30 tirsdag og torsdag samt eftermiddagsåbent om tirsdagen.