Flere Greveborgere bliver viet derhjemme

Mads Larsen og Ditte Marie Bondebjerg Honnens blev viet af borgmesteren i egen have.

Flere Greveborgere bliver viet derhjemme

Vielser derhjemme, på stranden, i skoven eller et andet udvalgt sted er populært.

Sidste år blev 145 Grevepar borgerligt viet, og af dem valgte 25 par, at vielsen skulle foregå derhjemme i stuen, i haven eller et andet udvalgt sted i kommunen. Det er en stigning på 25 procent i forhold til året før.

Lige nu er det højsæson for bryllupper, og i for nylig blev Mads Larsen og Ditte Marie Bondebjerg Honnens viet i deres egen have af borgmester Pernille Beckmann:

“Vi ønskede en personlig vielse, hvor vi sagde ja til hinanden foran vores kære uden et stort kirkeligt setup. Det fik vi hjemme i haven, og det blev præcist, som vi drømte om”, siger Mads Larsen.

Pernille Beckmann og de øvrige kommunale giftefogeder tager meget gerne ritualet under armen, og vier parrene andre steder end på rådhuset.

“Efter min mening skal folk have det bryllup, som de drømmer om. Derfor vier jeg og de andre giftefogeder meget gerne kommende ægtepar på stranden, i skoven, derhjemme eller hvor de nu ønsker sig det”, siger Pernille Beckmann.

I alt blev 145 Grevepar borgerligt viet sidste år. Langt de fleste blev viet på rådhuset, men privatadressen er det mest populære sted uden for rådhuset.

“Engang imellem bliver vi bedt om at ankomme diskret, fordi brylluppet er en overraskelse. Så går vi stille ind, så overraskelsen lykkes”, fortæller Pernille Beckmann.

Se den originale nyhed fra Greve Kommune