Fredericia Kommune ansætter ny direktør for Børn, Unge og Kultur | Nyheder

Torsdag eftermiddag godkendte byrådet i Fredericia Kommune ansættelsen af en ny direktør for børn-, unge- og kulturområdet.

Valget er faldet på den 53-årige Mette Heidemann, der kommer fra en direktørstilling i Roskilde Kommune, og som nu vender hjem til Jylland, hvor hun kommer fra.

Mette Heidemann har bred erfaring som direktør, bl.a. på børne- og ungeområdet, som hun har været direktør for i Kalundborg Kommune. Seneste har hun haft ansvaret for job-, social-og sundhedsområdet i Roskilde.

Kommunaldirektør Camilla Nowak Kirkedal glæder sig til samarbejdet:

“Med Mette Heidemann får vi en strategisk stærk direktør med solid topledererfaring fra den kommunale verden, og konkret erfaring fra børn- og ungeområdet. Mine direktørkolleger og jeg glæder os til, at Mette træder ind i fællesskabet i direktionen, så vi er fuldtallige igen”.

Direktørområdet for Børn, Unge og Kultur er kommunens største. Tilsammen og hver for sig spiller dagtilbud, skole, fritid, uddannelse, idræt, kultur og turisme en afgørende rolle i Fredericia Byråds overordnede strategi om vækst i både erhvervsliv og bosætning. Den nye direktør får derfor ansvaret for de høje ambitioner, og ca. 2000 fagprofessionelle til at løfte strategien sammen med.

Mette Heidemann ser frem til at starte i Fredericia Kommune og udtaler:

“Jeg glæder mig til sammen med medarbejdere, ledere og de mange samarbejdspartnere at realisere Fredericias store politiske ambitioner på det område, jeg får ansvaret for. For mig er en af de mest meningsfulde opgaver i en kommune at skabe gode rammer for hverdagsliv, fællesskaber og oplevelser. Jeg ser frem til at give mig i kast med opgaverne og til at blive en del af en samarbejdende direktion i Fredericia”.

Mette Heidemann bliver direktør for Børn, Unge og Kultur, som dækker hele børn-, unge- og familieområdet, samt kultur-, turisme- og idrætsområdet.

Mette Heidemann bor i Trekroner med sin mand, men har planer om at flytte tilbage til Jylland. Mette har fire børn og et barnebarn. Hun kan se frem til første arbejdsdag i Fredericia Kommune den 1. december 2021.

Se den originale nyhed fra Fredericia Kommune