Fokus på danske turister i Fredericia | Nyheder

På et møde den 25. marts 2021 mellem Experience Fredericia og Fredericia Kommune blev turismesamarbejdet drøftet. Målet er, at trække flere turister til Fredericia – både danske og udenlandske.

”Corona er igen i år en stopklods for danske og udenlandske turister. Det er tvivlsom, om vi kan rejse ud i verden, og om verden kan komme til os. Denne tvivl gør, at der er mange, der vælger at blive hjemme igen i år. Dem vil vi rigtig gerne invitere til Fredericia, og derfor besluttede vi på vores møde, at Experience Fredericia i samarbejde med Visit Fredericia udarbejder og sætter gang i en sommerkampagne, der skal trækker flere danske turister til Fredericia”, siger borgmester Steen Wrist.

Samarbejdet med Experience Fredericia skal trække på de gode erfaringer, som Fredericia Kommune fik henover sommeren sidste år. Pengene som Økonomiudvalget bevilgede på deres møde, skal bruges på en sommerkampagne henover foråret og sommeren, der skal understøtte Visit Fredericias allerede planlagte aktiviteter og fungere, som en supplerende indsats.

”I budget 2021 sætter vi fokus på turisme, og vi er så glade for, at vi har nogle gode selvstændigt erhvervsdrivende, der via Experience Fredericia vil være med til at trække flere turister til Fredericia. Vi har i fællesskab udarbejdet et forslag, hvordan vi kan få sat skub i turismen allerede fra sommeren i år. Fredericia har masser af skøn natur og aktiviteter for hele familien, og det forsøger vi at sætte fokus på med vores sommerkampagne”, siger viceborgmester Susanne Eilersen.

Sommerkampagnen vil være første step i at sikre stærkere værdikæder på tværs af aktører, en stærkere fortælling om byens styrkepositioner samt en bedre sammenkobling af de produkter, som tilbydes gæster i form af f.eks. overnatning, bespisning, handel og events.

Arbejdet med sommerkampagnen vil skulle løftes i et tæt samarbejde mellem Experience Fredericia og Visit Fredericia, så kapaciteter og synergier udnyttes.

”Vi har brug for at få kickstartet turismen, så det er fantastisk, at vi med den her bevilling kan trykke på speederen og sætte gang i en kampagne, som skal få turister fra hele landet til at holde sommerferien i Fredericia”, siger Grete Højgaard, formand for Experience Fredericia.

Fakta
Experience Fredericia er skabt på baggrund af en tæt dialog med erhvervslivet, forvaltning og politikere.

Experience Fredericia er et netværk af hoteller og konferencevirksomheder i Fredericia, som afløser det tidligere Meeting Lillebælt. Målet er at styrke erhvervsturismen i Fredericia.

 

 

Se den originale nyhed fra Fredericia Kommune

Læs nyheder fra kommunerne

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll til toppen