Selvom det lokale turistbureau på Perlegade i Sønderborg har været fysisk lukket pga. corona de sidste par måneder, har aktivitetsniveauet i Visit Sønderborg været højt. En ny app er blevet lanceret, og både lokale og nationale kampagner er blevet sat i søen. Interessen for naturoplevelser er steget under corona-krisen Under hele nedlukningen har borgere, og andre med interesse for oplevelser i Sønderborgområdet, haft mulighed for at hente inspiration på Visit Sønderborgs digitale kanaler, ligesom medarbejderne har besvaret spørgsmål og givet vejledning via mail og telefon fra hjemmearbejdspladserne. Og der har været daglige henvendelser, særligt omkring muligheder for oplevelser i naturen. – Jeg er glad for, at vi igen kan tilbyde personlig betjening fra turistbureauet. Nogle af vores lokale turistinspirationer kunne bibeholdes under nedlukningen, og den nye Visit Sønderborg-app har været et godt supplement i netop denne tid. Men den personlige betjening er fortsat vigtig, så det er glædeligt, at vi igen kan tilbyde den fulde servicepakke til turisterne. For de begynder heldigvis at komme nu med ferier, godt vejr og hjulpet på vej med de kampagner, der er sat i verden, siger formand for udvalget for Kultur, Idræt, Handel og Turisme, Stephan Kleinschmidt. – Med åbningen er vi klar til sommerens danske turister og dem fra andre lande, hvis og når grænsen åbner. Naturen er blevet et frirum her under coronakrisen, og det er selvfølgelig et momentum vi skal udnytte i en kommune som vores, der er så rig på netop natur. Her er rigtig mange muligheder ved vores kyster, og med de mange vandreruter vi har på kryds og tværs i hele kommunen. Der har været en særlig stor interesse for Gendarmstien, som endnu flere har fået øjnene op for. Vores egne borgere er blevet rigtig gode til at tage de nære oplevelser til sig, og vi har flere markedsføringsinitiativer i gang, som skal plante Sønderborg i danskernes bevidsthed, som et slaraffenland i en tid som denne, siger næstformand i udvalget for Kultur, Idræt, Handel og Turisme, Jesper Kock. Fakta
- Danske Destinationer, Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansk Storbyturisme og VisitDenmark står bag kampagnen ’Meget mere end bare Danmark’. Kampagnen har et samlet budget på 21. mio. og er den store nationale satsning kampagnemæssigt. Destination Sønderjylland har også lanceret nye markedsføringsinitiativer som følge af corona-krisen ligesom Sønderborg Kommune har lavet en selvstændig kampagne.
- App’en Visit Sønderborg kan downloades til både android og apple, og her finder man relevante oplysninger og informationer om Sønderborgområdet.
|