Elev på Humlehøj-Skolen er testet positiv for Covid-19

En elev i 8. klasse på Humlehøj-Skolen er onsdag den 26. august 2020 testet positiv for Covid-19.

Det har betydet, at 31 elever og 2 lærere på Humlehøj-Skolen er hjemsendt samme dag. Det er sket for at få testet de 33 personer og undgå yderligere smittespredning.

– Da vi fik beskeden, fik vi travlt, for det var jo en helt ny situation for os. Heldigvis fik vi god og hurtig hjælp fra Sønderborg Kommunes hygiejnekonsulent, så vi sikrede os, at skolen fulgte alle de retningslinjer, der er, når en elev på skolen er testet positiv for Covid-19, siger Dorthe Vilbæk, konstitueret skoleleder på Humlehøj-Skolen.

Kammeraterne og lærerne, der har været i tæt kontakt med eleven, blev orienteret sidst på skoledagen og derefter sendt hjem. Det er hovedsagligt elever i 8. årgang. Alle skolens forældre er via Aula informeret om situationen.

– Det har selvfølgelig fyldt en del for de elever, der nu er sendt hjem, men de har tacklet det godt, og vores personale har taget god vare på dem. Det vil de også gøre med alle de elever, der kommer i skole i dag (torsdag), siger Dorthe Vilbæk

Resten af Humlehøj-Skolens elever kan indtil videre fortsætte med deres normale skolegang.

Sønderborg Kommunes sundhedsberedskab følger sammen med skolen udviklingen tæt.

Skolen er blevet vejledt med udgangspunkt i Sundhedsstyrelsens vejledninger og anvisninger fra kommunens sundhedsberedskab, og følgende tiltag er iværksat:

• Identificerer/opsporer kontakter/nære kontakter til den smittede, dvs. elever og lærere.
• Informerer kontakterne, at de skal sendes hjem, at de skal blive hjemme og at de skal testes. Nære kontakter skal testes to gange og resten skal testes én gang.
• Udleverer informationsmateriale om, at eleverne og lærerne skal blive hjemme og lade sig teste.

Se den originale nyhed fra Sønderborg Kommune