Coronavirus: Status på smittespredning og indsatser torsdag (opdateret)

Coronastatus torsdag 10. september 2020

Smittestatus
I det seneste døgn er tre nye smittede med coronavirus i Silkeborg Kommune. De seneste syv dage er 10 nye smittede. Det er en færre end i går. Målt pr. 100.000 indbyggere ligger Silkeborg Kommune på 10,6 nye smittetilfælde den seneste uge. Silkeborg er fortsat under bekymringsgrænsen på 20, som sundhedsmyndighederne holder særligt øje med. Krisestaben i Silkeborg Kommune følger udviklingen tæt.

Barn alligevel ikke smittet på Funder-Kragelund Skole (opdateret)
Silkeborg Kommune fik torsdag meddelelse om, at et barn på 4. årgang på Funder-Kragelund Skole afd. Funder var testet positiv for smitte med coronavirus. Det viste sig dog at bero på en fejllæsning af testresultatet. Inden da nåede skolen at bede 50 børn og 9 medarbejdere om at blive hjemme. Det var heldigvis falsk alarm.

Har du ikke mulighed for at isolere dig?
Er du testet positiv smittet med coronavirus, og har du ikke mulighed for at isolere dig i dit eget hjem, har kommunen en isolationsbolig, du kan blive tilbudt. Se vilkår og kontaktinformationer på Silkeborg Kommunes hjemmeside: Klik på ”Information om coronavirus”.

Bliv testet for coronavirus
Det permanente testcenter på Søholt er åbent alle dage 9-17. Bestil tid på www.coronaprover.dk. Det er gratis at blive testet og svaret kan ses på sundhed.dk indenfor 72 timer. Se løbende ændringer i teststeder og åbningstider på www.rm.dk.

Hold fast, Silkeborg
Smittekæderne bliver brudt, når vi holder afstand, vasker hænder, spritter af – og isolerer os, hvis vi har symptomer på smitte.