Coronavirus: Status på smittespredning og indsatser onsdag

Coronastatus onsdag 2. september 2020

Smittestatus
For første gang siden 31. juli 2020 har der det seneste døgn ikke været nye smittede med coronavirus i Silkeborg Kommune. De seneste syv dage er 18 nye smittede. Det er tre færre end i går. Målt pr. 100.000 indbyggere ligger Silkeborg Kommune på 19,2 nye smittetilfælde den seneste uge. Dermed er Silkeborg under den bekymringsgrænse på 20, som sundhedsmyndighederne holder særligt øje med. Krisestaben i Silkeborg Kommune følger fortsat udviklingen tæt.

Børnehuset Regnbuen sender 20 børn hjem
Silkeborg Kommune har fået meddelelse om, at en medarbejder i Børnehuset Regnbuen i Buskelund er testet positiv for smitte med coronavirus. 20 børn og 2 medarbejder vurderes at kunne have været i nær kontakt med den smittede, og de er tirsdag blevet bedt om at blive hjemme. Børnene må vende tilbage til børnehuset igen på mandag, hvis de ikke har haft symptomer på smitte i mellemtiden. Forældre og medarbejdere er informeret.

Har du ikke mulighed for at isolere dig?
Er du testet positiv smittet med coronavirus, og har du ikke mulighed for at isolere dig i dit eget hjem, har kommunen en isolationsbolig, du kan blive tilbudt. Se vilkår og kontaktinformationer på Silkeborg Kommunes hjemmeside: Klik på ”Information om coronavirus”.

Bliv testet for coronavirus
Uden tidsbestilling: Det mobile testcenter ved beboerhuset på Kejlstrupvej er åbent alle dage 9-16 til og med fredag 4. september 2020.
Med tidsbestilling: Det permanente testcenter på Søholt er åbent alle dage 9-17. Bestil tid på www.coronaprover.dk. Det er gratis at blive testet og svaret kan ses på sundhed.dk indenfor 72 timer. Se løbende ændringer i teststeder og åbningstider på www.rm.dk.

Hold fast, Silkeborg
Smittekæderne bliver brudt, når vi holder afstand, vasker hænder, spritter af – og isolerer os, hvis vi har symptomer på smitte.