Borgermøde om lokalplan for Sejs-Svejbaek

Vi inviterer til borgermøde om lokalplan for dagligvarebutik og tæt-lave boliger på den tidligere Mascot-grund 14. februar kl. 19-20.30. Streames live på Facebook.

Forslaget til en ny lokalplan for en dagligvarebutik og 15 tæt-lave boliger på den gamle Mascot-grund i Sejs-Svejbæk er i høring frem til 12. februar 2021.

I den forbindelse inviterer vi til borgermøde, hvor vi gennemgår forslaget til lokalplanen, hvorefter det vil være muligt at drøfte forslaget.

Dagligvarebutik og tæt-lave-boliger

Rema 1000 ønsker at bygge en dagligvarebutik og 15 tæt-lave-boliger i to etager på den tidligere Mascot-grund. En del af planerne er, at der bliver vejadgang til dagligvarebutikken fra Julsøvej, hvor der laves en venstresvingsbane til bilister, der kommer fra øst.

Boligerne skal have vejadgang fra Multebærvej.

Byrådet har godkendt forslagene til lokalplan og kommuneplantillæg og godkendt at sende disse i høring.

Se forslaget til lokalplanen her.

Virtuelt borgermøde

Borgermødet foregår virtuelt grundet Covid-19-situationen. Se derfor med live på Silkeborg Kommunes Facebook-side, hvor vi streamer borgermødet.

Du kan finde Facebook-siden her.

Der bliver mulighed for at stille spørgsmål, give sin mening til kende og drøfte forslaget.