Gynækolog flytter ind i sundhedshuset | Nyheder

Efter efterårsferien i oktober i år flytter gynækolog Rikke Guldberg hendes klinik ind på Fredericia Sundhedshus. Klinikken hedder Guldberg Kvindeklinik, og kommer til at ligge i stueetagen i bygning B.

”Vi er meget glade for, at vi har kunne indgå en aftale med Rikke og sammen med hende trække en gynækolog-klinik tilbage til Fredericia. Der er brug for dygtige speciallæger inden for gynækologi, og det er et vigtigt speciale for kvinder i alle aldre. Derfor er vi meget stolte over, at Rikke kommer til Fredericia Sundhedshus”, siger Susanne Eilersen, formand for Sundhedsudvalget.

Rikke Guldbergs klinik kommer til at ligge i de lokaler, som i dag huser sygeplejeklinikken. Lokalerne ligger tæt på B-indgangen og tæt på den store parkeringsplads mod syd. Sygeplejeklinikken flytter kun få meter væk til ny istandsatte lokaler også på stueetagen i B bygningen.

Med placeringen i bygning B kommer gynækologklinikken til at ligge i nærheden af jordemødrene, Ungmod og mammografiscreeningsenheden.

”Derved har vi skabt et område med særlig fokus på kvindesygedomme og seksualitet. Men Guldberg Kvindeklinik vil også få mange andre samarbejdspartnere på sundhedshuset så som de praktiserende læger, Institut for seksuelle overgreb, apoteket, headspace og andre. Synergien mellem de forskellige tilbud på Fredericia Sundhedshus gør, at forløbene for den enkelte patient bliver smidigere og mere sammenhængende”, siger Turan Savas, næstformand i Sundhedsudvalget.

Rikke Guldberg overtog for cirka et år siden en klinik i Vejle, og før det arbejdede hun som overlæge på Århus Universitets Sygehus på gynækologisk afdeling. Rikke har tidligere arbejdet på sundhedshuset, som yngre læge, da det endnu var et sygehus, og hun kan tydeligt huske den stærke “holdånd”, der var i huset dengang. Rikke bor sammen med sin familie i Fredericia, og hun glæder sig til at arbejde i byen, hvor hun bor.

”Der er mange interessante aktører i sundhedshuset med mulighed for faglig sparring på tværs af klinikkerne. Det er fagligt tilfredsstillende som læge at arbejde sådan et sted, og når alt går op i en højere enhed, så er det også til gavn for patienterne. Jeg er slet ikke i tvivl om, at man også lokalt vil blive glad for de korte afstande mellem fx. den praktiserende læge, apoteket og Guldberg Kvindeklinik”, siger Rikke Guldberg.

Guldberg Kvindeklinik er en klinik, som behandler forskellige sygdomme/tilstande hos kvinder bl.a. blødningsforstyrrelser, celleforandringer i underlivet, ufrivillig vandladning, overgangsalder og uønsket graviditet. Klinikken åbner først på sundhedshuset til oktober, men det er muligt at komme i kontakt med Guldberg Kvindeklinik allerede nu via deres hjemmeside. Patienterne må gerne følge med fra klinikken i Vejle til Fredericia.

Se den originale nyhed fra Fredericia Kommune