Mød Elveda: “Jeg får lov at udvikle mig i Silkeborg Kommune”

Efter uddannelsen som kontorelev fortsatte Elveda med at arbejde i en anden afdeling i Silkeborg Kommune. Her har hun videreuddannet sig og bruger dagligt sin viden fra de afdelinger, som hun var elev i.

– Efter min HHX ville jeg gerne arbejde på kontor, men også med mennesker, og jeg ville have mulighed for at videreudvikle og efteruddanne mig løbende i mit arbejdsliv. De tre ønsker kunne Silkeborg Kommune imødekomme, og derfor faldt valget på kommunen både som elevplads og arbejdsplads, fortæller Elveda.

Elvedas første elevår foregik i Borgerservice, hvor hun arbejdede med folkeregister, SKAT og sygesikring. Andet elevår foregik i Personaleafdelingen, hvor Elveda arbejdede med løn.

Elvedas fremtid efter uddannelsen

Efter uddannelsen fik Elveda mulighed for at blive i Silkeborg Kommune og takkede ja. Kommunen kunne stadig opfylde hendes tre ønsker om at arbejde på kontor, have borgerkontakt og give mulighed for at efteruddanne sig. Samtidig vægtede hun trivslen og sammenholdet i organisationen højt.

Elveda begyndte i et vikariat i Borgerservice og startede samtidig på kommunomuddannelsen. Hurtigt fik hun en fast stilling i en helt anden afdeling, hvor hun kunne fortsætte på kommunomuddannelsen.

Nu er Elveda økonomisk sagsbehandler i Beskæftigelsesafdelingen, hvor hun b.la. arbejder med ydelser indenfor aktivloven og hun har taget endnu en efteruddannelse.

– I mit nuværende arbejde sidder jeg med udsatte borgere, og derfor efterspurgte jeg muligheden for at videreuddanne mig, så jeg kunne varetage mere kompliceret sagsbehandling inden for det sociale område. Jeg fik en bevilling og tog uddannelsesorlov for at tage en diplomuddannelse i social formidling, fortæller Elveda.

Rig mulighed for udvikling

Udover mulighederne for at efteruddanne sig, oplever Elveda også, at der er mange muligheder for at udfordre og udvikle sig på arbejdspladsen.

– Der er mange grunde til, at jeg blev i Silkeborg Kommune efter uddannelsen og stadig er her i dag. En af grundene er, at der hele tiden er mulighed for at udvikle sig gennem kurser, varetagelse af nye opgaver og deltagelse på forskellige projekter, fortæller Elveda.

– Generelt får man både faglige og personlige udfordringer. Der medfølger et stort ansvar og spændende arbejdsopgaver allerede i elevtiden, og der er samtidig plads til at man kan videreudvikle sig, fortæller Elveda.

Bruger uddannelsen i sit job

Selvom Elveda ikke arbejder i en af de to afdelinger, som hun tog kontorelevuddannelsen i, bruger hun sin viden og erfaring fra elevtiden dagligt. Uddannelsen har dels givet en bred viden om den offentlige sektor, men der er også mere specifikke kompetencer fra sin elevtid, som Elveda stadig trækker på.

– Den fagligviden, som jeg har opnået fra min elevtid, gør jeg stadig brug af. Det kan for eksempel være, at jeg under sagsbehandling opdager, at en borgeres skattekort skal tilrettes, eller at en borger har mulighed for at søge andre ydelser. Det at man som elev kommer lidt omkring forskellige afdelinger og opgaver gør, at man kan vejlede borgere, og se på en sag i en større helhed, fortæller Elveda.

Se den originale nyhed fra Silkeborg Kommune

Læs nyheder fra kommunerne

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll til toppen