Dacapo Stainless køber 25.000 kvadratmeter erhvervsjord

Dacapo Stainless A/S udvider deres aktiviteter ved Silkeborgmotorvejen i Hårup.

Virksomheden har købt 25.000 kvadratmeter facadejord af Silkeborg Kommune. Nyt byggeri på arealet forventes at stå færdigt i 2019.

Med købet af 25.000 km2 facadejord ud mod Silkeborgmotorvejen er Dacapo Stainless klar til endnu en udvidelse af deres hovedkontor i Silkeborg. På deres nye grund ud mod motorvejen planlægger stålgrossisten at opføre endnu en lagerhal, der skal stå klar i løbet af 2019

”2017 bliver et rekordår for os, og vi har derfor et stort behov for mere indendørs lagerplads. Derfor sætter vi allerede i næste måned gang i opførelsen af en ny hal på 2.000 kvadratmeter på vores nuværende areal, som skal stå færdig i 2018. Samtidig har vi med købet af et nyt areal på 25.000 kvadratmeter, sikret os endnu en udvidelsesmulighed ud mod motorvejen. Vi begynder dog først at bygge på det nye areal i løbet af 2018, når udvidelse på vores nuværende areal er på plads” fortæller administrerende direktør Kristian Sylvest fra Dacapo Stainless.

Tro på større vækst i fremtiden

I løbet af de seneste år er efterspørgslen på Dacapos Stainless’ produkter steget. Det giver tro på fremtiden og at der fortsat er et stort potentiale for at udvide virksomhedens aktiviteter.

”Vi ser tydelige tegn på, at industrien er klar til at investere i nybyggeri og nye faciliteter. Det gælder også de helt store spillere. Derfor forventer vi også, at vores positive udvikling vil fortsætte ind i 2018. Med de nye faciliteter skaber vi et endnu større vækstpotentiale for vores virksomhed,” siger Kristian Sylvest.

Stor interesse for erhvervsarealer ved Silkeborgmotorvejen

Siden åbningen af Silkeborgmotorvejen har der været stor interesse for erhvervsarealer i Silkeborg Kommune.

”Vi er altid glade, når det går vores lokale virksomheder godt. Og det er selvfølgelig en ekstra fjer i hatten, når en virksomheds positive udvikling resulterer i nye investeringer og udvidelse af virksomhedens aktiviteter i Silkeborg”, siger Borgmester Steen Vindum.

Erhvervsområdet i Hårup er lige nu midt i en rivende udvikling. Danfoss har tidligere på året meldt ud, at de flytter 85 mand til Silkeborg og bygger nyt ved deres fabrik i Hårup og den 6. september udløber budfristen på 93.000 kvadratmeter erhvervsjord, som Vejdirektoratet ejer.

”Vi oplever en enorm interesse for alle arealerne ved Silkeborgmotorvejen, og jeg tør godt love at det ikke er det sidste køb af jord langs Silkeborgmotorvejen vi ser i år,” siger Steen Vindum.

Tidligere i år har både Ymer Technology og Chokodan A/S købt erhvervsjord langs Silkeborgmotorvejen.

Om Dacapo Stainless A/S

Grossistvirksomheden Dacapo Stainless har siden grundlæggelsen i 2003 udviklet sig til at være en betydelig aktør på det europæiske marked for rustfrit stål. De beskæftiger mere end 100 medarbejdere i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Holland, og med mere end 10.000 forskellige varenumre på lager er deres produktprogram et af de mest omfattende i Europa. Dacapo Stainless omsætter for ca. 700 mio. DKK årligt og sælger til kunder i mere end 45 forskellige lande.

I 2017 vandt Dacapo en flot 2. plads i kategorien: ”Bedste B2B-virksomhed med online omsætning op til 100 mio.” ved FDIH e-handelskonkurrence.