6. maj inviterer Silkeborg Kommune til borgermøde om planerne for et nyt boligområde mellem Vestre Ringvej og Kjellerupstien.
Tid og sted
Tid: 6. maj kl. 19.00 til 20.30.
Sted: Kantinen på Lysbro Uddannelsescenter, Lysbrohøjen 14, 8600 Silkeborg
Program
- Velkomst v/Hans Okholm, formand Plan- og Vejudvalget
- Indlæg fra Funder-Lysbro Lokalråd
- Gennemgang af lokalplan og kommuneplantillæg v/Lone Davies-Nielsen, byplanlægger
- Spørgsmål
- Afrunding: Processen herfra v/Lone Davies-Nielsen, byplanlægger
Nyt boligområde
Et nyt boligområde med fem boligstænger med 95 etageboliger lagt ud som en vifte. Det er bygherrens plan for et område mellem Vestre Ringvej, Kjellerupstien og bebyggelsen på Lysbrovænget og Lysbroengen.
Borgermødet 6. maj vil handle om planerne for det nye boligområde.
Du kan se forslaget til lokalplanen her.
Du kan se forslaget til kommuneplantilægget her.
Planerne er blevet tilpasset
Der er blevet holdt en forhøring om planerne. Her var der flere, som udtrykte bekymring for vejadgangen til det nye boligområde, som var planlagt til at gå via Lysbrovænget.
Plan- og Vejudvalget besluttede 4. februar, at et nyt boligområde mellem Vestre Ringvej og Kjellerupstien i stedet skal have vejadgang fra Vestre Ringvej.
Planerne kommer i høring igen efter, byrådet godkendte ændringerne på deres byrådsmøde 29. april.