Den 30. november får Danmark en ny Digital Post-løsning. Op mod lanceringen af den nye løsning, vil der være fire døgn uden Digital Post.
Den 30. november 2021 får Danmark en ny og tidssvarende Digital Post-løsning, som baner vejen for en bedre kommunikation mellem myndigheder, borgere og erhverv.
Omstillingsperiode på fire døgn
Alle borgere og virksomheder får besked fra Digitaliseringsstyrelsen om, at der vil være en omstillingsperiode på fire døgn frem mod den 30. november, hvor den nye Digital Post-løsning går i luften.
Hvad betyder det for dig?
- Du kan ikke sende eller besvare Digital Post fra d. 26. november til d. 29. november – begge dage inklusive
- Du vil forsat kunne logge på Digital Post og læse din post i omstillingsperioden
- Har du en svarfrist i omstillingsperioden, så vil fristen blive forlænget tilsvarende (de fire dage)
- Har du spørgsmål til en eksisterende sag i Københavns Kommune, skal du kontakte det sted eller den person, du er i dialog med
- Har du spørgsmål til den nye Digital Post-løsning kan du læse mere på borger.dk eller kontakte det Nationale Digital Post-supportcenter:
For borgere- tlf.: 33 98 00 33 og for virksomheder – tlf. 33 98 00 30.
Telefontid: Mandag til fredag: Kl. 8.00-20.00. E-mail: nydigitalpost@digst.dk
Grunden til at der vil være en omstillingsperiode på fire døgn er, at al den post, der gennem tiden er blevet sendt til og fra den eksisterende Digital Post-løsning skal flyttes til den nye løsning.
Fra tirsdag den 30. november kan du igen sende, modtage og besvare Digital Post, ved at logge på med NemId/MitID.